Offentlige tilgengælige data kan give en indikation af, hvor vi er på vej hen - det kan være den overordnede og første indikator for salget fremadrettet. Casen går ud på at benytte information fra en spørgeskemaundersøgelse udført af Danmark Statistik, Forbrugerforventninger, til at forudsige danskernes forbrug i det kommende kvartal.
• Varighed: 1 time
• 1 dage
• Oplæg
Mange virksomheder, måske også jeres, udfører spørgeskemaundersøgelser. Det kan være kunde- eller medarbejdertilfredshed. Ved at berige ens spørgeskemaundersøgelse med eksterne data, fx regnskabsoplysninger på ens kunder og bruge Machine Learning, kan man få yderligere indsigter. Hvorfor forstyrre ens medarbejder eller kunder, hvis man ikke får ordentlig information ud af det?
• Varighed: 1 time
• 1 dag
• Oplæg
API'er kan være en adgang til blandt andet offentlige data. DMI har åbent en adgang til detaljerede vejrdata. Så mener du, at din virksomhed i en eller anden grad er påvirket af vejret, så er der nu mulighed for at kigge nærmere på det.
Af andre åbne datakilder kan nævnes bycensorer i Aarhus og Twitter - måske er din virksomhed interesseret i, at vide, hvordan stemning er på Twitter inden for et givent område, fx Cryptovaluta.
• Varighed: 1 time
• 1 dag
• Oplæg
Copyright © Alle rettigheder forbeholdes